ترم رابع
communication 2
المحاضرة الأولي
للدكتورة سهير عثمان عبد الحليم
Speaking and writing
انفو عن المحاضرة الأولي
تتبعها المحاضرة كاملة
تتبعها المحاضرة كاملة
ملحوظة المذاكرة من المحاضرات اللي علي موقع المركز وليس من الكتاب
تحدثت عن الفرق بين التحدث والكتابة وقامت بتعريف كلا منهم
Speaking and writing
قائله ان كلا من التحدث والكتابة يتطلب توضيح الهدف من الموضوع المراد تحقيقه وان يلبي احتياجات الجمهور مع الوضع في الاعتبار مجموعة الافكار المراد تحققها والتي تتطلب قدرة عالية في اللغة
قائله ان كلا من التحدث والكتابة يتطلب توضيح الهدف من الموضوع المراد تحقيقه وان يلبي احتياجات الجمهور مع الوضع في الاعتبار مجموعة الافكار المراد تحققها والتي تتطلب قدرة عالية في اللغة
وتحدثت عن مزايا التحدث بشكل عام مثل
وعلي النقيض يستخدم في الكتابة كل الامكانيات من علامات الترقيم والفقرات واستخدام طريقة الهرم المقلوب لتعويض مشكلة الصوت
عوامل العرض الجيد
المحتوي من تقديم معلومة عكس التقرير وان يكون الوقت محدد
البناء نفسه من وجود بداية و وسط و نهاية وان يكون الموضوع متتابع
العنصر البشري
ثم تحدثت عن كيفية الأستعداد قبل العرض
وعن كيفية تنظيم العرض
قائله انه يجب ان تكون البداية والنهاية قوية ومؤثرة ثم تبدأ بعبارات الترحيب وتعريف الاسم والهدف من المحاضرة وان تجذب الانتباه وكذلك ان تخزن الملاحظات التي تُحسن من اسلوبك في المرات القادمة وكذلك الانطباع الاول
واضافت الي كيفية عمل بروفة قبل وقت العرض بفترة
واضافت الي كيفية عمل بروفة قبل وقت العرض بفترة
مثل التحدث امام المرآه او الاصدقاء او امام الكاميرات وملاحظة تعبيرات الوجه وطبيعة نبرات الصوت والوقفات
قائله انه لابد من التأكد من التحضيرات قبل الدخول
قائله انه لابد من التأكد من التحضيرات قبل الدخول
وعن المعينات البصرية والكلمة او المادة المكتوبة وان تلائم الملابس الحدث والتدريب بشكل عام
وقالت ان لابد ان تصدق الناس الشخص المتحدث وليس الكلام فقط
وقالت ان لابد ان تصدق الناس الشخص المتحدث وليس الكلام فقط
وانهت المحاضرة بالحديث عن التدريب الذي يكسبك الثقة
روابط هامة ومفيدة
1- طالع كل المحاضرات التي تم أخذها بالضغط هنا
2- طالع جدول المحاضرات المتبقية بالضغط هنا
3- طالع جدول امتحانات دور يناير 2015 بالضغط هنا
4- طالع تقارير من المدرج والتي ترصد وقائع اليوم الدراسي بالضغط هنا
5- حمل كل محاضرات وتطبيقات واسئلة الامتحانات السابقة بالضغط هنا
2- طالع جدول المحاضرات المتبقية بالضغط هنا
3- طالع جدول امتحانات دور يناير 2015 بالضغط هنا
4- طالع تقارير من المدرج والتي ترصد وقائع اليوم الدراسي بالضغط هنا
5- حمل كل محاضرات وتطبيقات واسئلة الامتحانات السابقة بالضغط هنا
لتحميل المحاضرة وورد اضغط هنا
لتحميل المحاضرة باوربوينت أضغط هنا
} Each requires the same clarification of the purpose you want
to accomplish , the same ability to keep always in mind the nature and needs of the
audience ,and the same thoughtful development of the ideas with which you must supply the audience in
order to accomplish your purpose.
} Both require an
adequate command of language .
} However there are important differences which result from the different situations in which the communication occurs :
} The speaker is face-to-face with his audience, the writer is
not.
} This physical presence can be a great advantage to the
speaker.
} His mannerism, and
facial expressions can express his personality to the audience and can help him
remain in contact with them.
} The qualities of his voice animate the words he uses and hence, the ideas they express .
} In contrast, the writer depends
solely on a masterful command of the written language.
} Careful construction
of sentences, precise choice of words, and such typographical devices as
punctuation and paragraphing are all he has to take the place of the
marvelously communicative qualities of the human voice.
} And we can say that the advantages of Speaking are the disadvantages of writing .
} What is a presentation?
} "Presentations
are a way of communication ideas and information to a group" .
Elements of a good presentation
} It contains information that people need. Unlike reports, it
must account for how much information the audience can absorb in one sitting.
}
Structure :
} It has a logical beginning, middle, and end.
} It must be sequenced and paced, so that the audience can
understand it ,whereas reports have appendices and footnotes.
} The presenter must be careful not to loose the audience when
wandering from the main point of the presentation.
}
Human Element :
} A good presentation will be remembered much more than a good
report because it has a person attached to it.
How do I prepare for an oral presentation?
} The four main steps that make preparing an oral
presentation different from preparing a written document are :
} Structure.
} Select visual aids.
} Practice rehearsal .
} Make arrangements.
Structure your presentation
} Use an effective Opening.
} Welcoming courtesies.
} Self-identification : your name and job, your background.
} The intention of the presentation.
} Attention grabbing, creative openings.
} First impressions do matter.
Rehearse
your Presentation
} Get familiar with it, you don’t have to memorize it.
} Strategies:
} Speak in a mirror.
} Speak to a friend.
} Speak to in a tape recorder, or better a video camera.
} Check face, eyes, posture and gestures.
} Check tone and transition.
Make the necessary arrangements
} Notify audience.
} Room and seating arrangement.
} Check visual aids.
} Check handouts or material.
} Prepare what you’ll wear according to the occasion, make sure
it gives you comfort and self confidence.
Practice your presentation
} You should remember that credibility of your content is not
enough, you must also establish credibility as a speaker.
} Practicing in advent will increase your self-confidence and
poise, improve your wording, identify any gaps in your speech, deal with
distractions, and make sure your visual aids are smoothly integrated into your
speech.
} You can Practice your presentation by the following:
} Use cards
} Become familiar with your presentation
} Practice with your visual aids
} Memorize your opening and closing only
0 التعليقات:
إرسال تعليق